Een nieuwe stap is gezet in de samenvoeging van Reiniging en Schuurtechniek naar één Surface Treatment-afdeling. Het overgrote deel van de apparatuur van deze sector wordt voortaan gerepareerd, onderhouden en gecertificeerd in Nieuwerkerk a/d IJssel. En met een vliegende start; de eerste zending in huis gerepareerde Mirka-machines zijn inmiddels na een teaminspanning terug naar klanten verstuurd.

Nieuw team aan de slag

Machines van de afdeling Klimaat en Reiniging, die voorheen in Vlaardingen werden gerepareerd, worden nu samen met producten van Schuurtechniek onder handen genomen. Er is een volwaardig Surface Treatment Repair Center ingericht. ‘Het is een spannende tijd; er werkt een nieuw team van in totaal vier monteurs, een logistieke medewerker plus mijzelf. Daarbij krijgen we administratieve ondersteuning van drie mensen van Sales Support. En we hebben het in de opstartfase al erg druk gehad, dus we leren elkaar snel kennen’, vertelt Wendy Putters, verantwoordelijk voor het dagelijks reilen en zeilen van het nieuwe Repair Center.

Alle expertise in huis

De lancering van het Repair Center betekent dat we onze expertise in huis verder ontwikkelen. Een belangrijke reden voor de samenvoeging van Reiniging en Schuurtechniek is het bundelen van de kennis en ervaring in een aftersales-afdeling. ‘De monteurs hebben net een Mirka-training ontvangen en zijn gestart met repareren. De training was heel leerzaam en de mannen zijn heel enthousiast om aan de slag te gaan’, vertelt Wendy. ‘Wat de grootste uitdaging op dit moment is? Ik denk dat die nog gaat komen. Er komen straks 75-100 schuurmachines per week binnen en om dat als team samen op te pakken, wordt een mooie klus.’

Voor de klant

Aan de voorzijde verloopt het aanmelden en afhandelen van een defect product nog op dezelfde manier. Wendy legt uit: ‘Voor klanten verandert er op dit moment vrij weinig. Dat was in deze fase van het project een belangrijk punt. Zij vullen nog steeds online het reparatieformulier in en wij regelen de rest.’ Op den duur worden de twee huidige formulieren – eentje voor Reiniging en eentje voor Schuurtechniek – overgezet naar één Surface Treatment-reparatieformulier. Het plan is hier gefaseerd naar toe te werken, zodat klanten stapsgewijs wennen aan de naam ‘Surface Treatment’. Vanuit ons Marketingteam wordt er gewerkt aan het optimaliseren van het klantproces en de klant up-to-date houden via een Mijn Omgeving.

UP
Heb je een vraag?